Bokningsvillkor

Handelsvillkor

Partierna

Handlare

Lapin Metsäläinen Oy
Metsäkolontie, 97760 Saariharju
+358 45 2 309 309
alexandra@lapinmetsalainen.fi
Företags-ID 3087468-1

Kund

Kunden förbinder sig att följa dessa och handelsspecifika villkor vid köp av produkter och tjänster i Lapin Metsäläinen Oy: s internettjänster.

Beställning

Allmänna villkor

  • Priserna i onlinetjänsten är momspliktiga.
  • Vi tillämpar dynamiska priser på boende. Priserna är tidsberoende och varierar månadsvis, veckovis och dagligen.
  • Vi säljer produkter till såväl vuxna individer som företagskunder.
  • Vi förbehåller oss rätten att ändra priser.
  • Kunden ansvarar för riktigheten av den tillhandahållna informationen.
  • Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Innan du beställer måste kunden bekanta sig med de då gällande leveransvillkoren.

Bokningsvillkor

Dessa villkor gäller för produkter och tjänster som du hyr och bokar. Dessa kallas kollektivt för "målet".
Bokning
  • Kunden ansvarar för att läsa beskrivningen och instruktionerna för bokningsobjekt (erna) och villkoren för bokningen.
  • Bokningen som gjorts av kunden är bindande när order- / betalningsbekräftelsen skickas till den e-postadress som kunden har angett.
  • Säljaren ansvarar inte för en misslyckad bokning men kunden måste kontakta säljaren omedelbart för att rätta till situationen.
  • Handlaren ger ingen garanti för att varan fortfarande är gratis i denna situation.
  • Om varan inte är gratis kommer pengarna att returneras eller, om möjligt, kommer en annan vara att erbjudas att ersätta den.
Avbokningar och ändringar
  • Avbokningsdatumet är den dag då säljaren meddelas om avbokningen.
  • Kunden ansvarar för att avbokningen skickas i tid.
  • Om kunden avbokar sin bokning,
    • kun varauksen alkamiseen on aikaa vähintään 30 vrk, peritään 50% varauksen kokonaishinnasta.
    • kun varauksen alkamiseen on aikaa alle 30 vrk, peritään 100% varauksen kokonaishinnasta, jollei kohdetta saa enään uudestaan myytyä.
    • Objekt som bokats med rabattkod debiteras alltid hela hyreskostnaden, oavsett tidpunkten för avbokningen.
    • Muutospalkkio on 35 eur (sis. alv.) ja sovitaan aina erikseen.
    • Om den överförda bokningen annulleras debiteras alltid hela hyreskostnaden, oavsett tidpunkten för avbokningen.
Handlarens rätt att avboka bokningen
  • I händelse av force majeure kan säljaren säga upp hyresavtalet. Kunden som har hyrt fastigheten kommer att meddelas om uppsägningen utan dröjsmål.
  • Kunden har då rätt till full återbetalning av den betalda hyran.
  • Utgifter som kunden ådrar sig genom hyresavtalet som avslutats på grund av force majeure ersätts inte.
  • Äärimmäisessä tapauksessa myös Kauppias voi peruuttaa varauksen. Tästä ilmoitetaan viiveettä asiakkaalle.
Nycklarna
  • I betalningsbekräftelsen får kunden instruktioner om nyckeln och dess hämtning.
  • Ägaren har dock rätt att återkräva hela kostnaden för nyanrikning eller byte av lås för en förlorad eller ej återlämnad nyckel på minst 50 euro.
  • Handlaren har rätt att ta ut en ersättning på minst 25 euro om han eller hon måste öppna objektet på grund av att en nyckel är borttappad eller fastklämd.
Användning av destinationen
  • Kohde on määritelty kohdekuvauksessa.
  • Under hyrestiden har kunden rätt att använda objektet och dess utrustning samt separat definierade tjänster.
  • Om bokaren märker några brister eller andra anmärkningar på webbplatsen måste han omedelbart informera den som ansvarar för bokningshantering.
  • Kunden tar hand om webbplatsens renlighet och bortskaffande av avfall under och efter uthyrningen.
  • Objektet används av kunden under den period som anges i objektbeskrivningen.
  • Husdjur
    • Bokaren är fullt ansvarig och ansvarig för eventuella skador som orsakas av deras husdjur.
    • Husdjur måste hållas bundna.
    • Husdjursägare bör ägna särskild uppmärksamhet åt städningens renlighet. Boendet kontrolleras alltid efter husdjuret och rengörs vid behov av köpmannen.
    • Att tillåta husdjur till boendet är alltid markerat separat.
    • Husdjursägaren bör också följa alla specifika instruktioner som tillhandahålls separat.
  • Särskilda villkor för hyrutrustning
    • Kunden måste läsa säkerhets- och bruksanvisningarna för utrustningen. Utrustningen bör endast användas försiktigt för normal användning. Hyrestagaren förbinder sig att genomföra en säkerhetskontroll under hyrestiden. Uthyrningsutrustning får inte exporteras eller uthyras. Uthyrningsutrustning får endast användas i den utsträckning som tillåts av villkoren och endast på platser som är lämpliga för användarens färdighetsnivå och kompetens. Kunden använder alltid all utrustning och tillbehör på egen risk.
    • När det gäller vattencampingutrustning (t.ex. kanoter, kajaker, SUP -brädor och roddbåtar) förklarar kunden att han är skicklig i simning och har tidigare erfarenhet av att använda denna utrustning.
    • Kunden måste returnera utrustningen omedelbart vid slutet av hyrestiden till den överenskomna platsen, städad och i övrigt i samma skick som när hyran överlämnades. Hyresgästen måste omedelbart meddela hyresvärden om returen försenas. Hyresvärden har rätt att ta ut en höjd hyra på 5% för den överskjutande perioden, om inte annat överenskommits.
    • Kunden är skyldig att ersätta hyresutrustningen för skador och kostnader som orsakats av vårdslös eller felaktig hantering och otillräckligt underhåll under hyrestiden. Kunden är skyldig att ersätta den utrustning som förstörts eller förlorades under hyresperioden med sitt nya anskaffningsvärde. Kunden ansvarar för att transport, säkerhet och andra bestämmelser följs. Kunden är skyldig att omedelbart meddela uthyraren om eventuella defekter i utrustningen.
    • Hyresgästen ansvarar för reparationer som orsakas av normalt slitage på utrustningen. Hyresgästen är inte ansvarig för några direkta eller indirekta kostnader eller skador som hyresgästen kan ådra sig till följd av användning eller haveri av utrustningen. Hyresvärden åtar sig inte att ersätta det trasiga hyresavtalet med ny utrustning, inte heller ersätta några indirekta eller indirekta kostnader som uppstår till följd av avbrott i arbetet.
Skadestånd
  • Kunden är skyldig att ersätta Handlaren för den skada han har orsakat objektet. Bokaren är också ansvarig för andra personer som besöker fastigheten och för eventuella skador som orsakats av dem under bokningen.
  • Handlaren ersätter inte Kunden för eventuella besvär eller kostnader som kan uppstå till följd av naturliga förhållanden som insekter, djur, snöstormar eller oväntade väderförändringar.
Vakuutukset
Suosittelemme asiakkaitamme ottamaan matkavakuutuksen.
 
Klagomål
  • Mahdolliset valitukset on aina tehtävä mahdollisimman nopeasti aiheen ilmaannuttua paikan päällä, jolloin asia voidaan korjata heti. Puhelinnumero +358 45 2 309 309.
  • Om ärendet inte löses på ett tillfredsställande sätt eller om det finns ett yrkande om ersättning måste klagomålet skickas skriftligen inom 14 dagar efter uthyrningstiden.
  • Handlaren kommer dock att försöka behandla klagomålet så snart som möjligt, men inom högst en månad.
  • Jos asiakas ja kauppias eivät pääse yhteisymmärrykseen, asiakas voi saattaa riita-asian kuluttajavalituslautakunnan tai Lapin käräjäoikeuden käsiteltäväksi.

Produktgaranti

  • Teemme parhaamme ja olemme valmiit kehittymään. Olemme kiitollisia rakentavasta palautteestasi.
Betalningsvillkor
  • Handlaren använder pålitliga och säkra betalningsförmedlare i sina tjänster.
  • Handlaren lagrar inte någon bankkontakt eller kreditkortsinformation.
  • Kunden förbinder sig att följa villkoren för den valda betalningsmetoden.
  • Betalning med faktura
    • Fakturan måste betalas senast det förfallodatum som anges på fakturan.
    • Förseningsavgifter läggs alltid till på fakturor som betalas efter förfallodagen. Om fakturan har betalats efter förfallodagen med den ursprungliga fakturan och fördröjningskostnaderna redan har uppkommit, faktureras kostnaderna separat.
  • Mikäli maksutapahtumaa ei ole saatettu onnistuneesti loppuun tilaushetkellä, Kauppias ei käsittele tilausta

Vi föredrar högkvalitativa och ekologiska inhemska alternativ i våra material

Tyst sängar

Vi vill skämma bort våra gäster med en lyxig nattsömn. Vi har valt det finska familjeföretaget MATRI: s Hilja -sängar, som är handgjorda i vår egen fabrik av 100% naturmaterial. Materialsäkerhet är också kärnan i MATRI, varför alla deras produkter endast använder miljövänliga, certifierade material som produceras i Europa. Detta säkerställer en exceptionellt ren, andningsbar och säker sovmiljö.

Hästhår futoner

Vi vill skämma bort våra gäster med lugnande drömmar. Futonmadrassen ger kroppen ordentligt stöd så att musklerna inte behöver spänna sig medan de sover. Den perfekt andningsbara madrassen är gjord endast av rena naturmaterial. Med hästhår kan ett mycket hållbart och luftigt lager skapas i futonen, vilket ger lite ytmjukhet tillsammans med lager av ekologisk bomull och ull. Futonerna är handgjorda i Björneborg i samma familjeföretag där de ekologiska filtar och kuddar vi väljer också är från.

Filtar och kuddar

Vi vill skämma bort våra gäster med inhemska naturprodukter. Filtar och kuddar fyllda med finsk fårull är ett ekologiskt val, eftersom de bionedbryts i jorden. Ull är till sin natur brandsäker och kräver inte tillsats av brandskyddskemikalier och är annars en kemikaliefri produkt. Sängkläder svettas inte ens i varmt väder eftersom det förångar den fukt det absorberar effektivt och håller sig behagligt varm i kyla och fukt. Porin Villa och Peite använder finskt hantverk för att göra plyschskräp av lokalt producerade råvaror.

Påslakan och örngott

Vi vill skämma bort våra gäster med mjuka lakan. Jesus lakan är gjorda för att hålla, uppleva och se mycket, även i generationer. Materialet i linne är vackert, hållbart och miljövänligt naturfiber. Linne är tungt, smidigt och styvare. Andningsbart linne behåller sin svalhet när det är varmt och värmer även på svalare platser.
Tygets komfort och mjukhet ökar bara med tvätt. Finlayson ville göra de mest hållbara plåtarna i världen, för vilka de tog modellen av Turinhöljet som har överlevt till denna dag.

Handdukar

Vi vill skämma bort våra gäster med de bästa handdukarna. Lapua Kankureidens vävning är en nordlig design, inspirerad av Finlands rena och robusta natur. Familjeföretaget väver ansvarsfullt och respekterar miljön redan i fjärde generationen. Endast naturliga råvaror som linne och ull används. Textilier av hög kvalitet håller i årtionden när de sköts om.